mandag 9. mars 2009

Reklameanalyse day three

 

Nå har jeg skrevet 806 ord, og jeg regner med at det vil holde i minst 5 minutter med fremføring. Jeg har funnet ut at reklameanalysen min ikke er så nøytral som boken helst vil ha det til, men sist gang jeg prøvde å følge malen som ble oppgitt gikk jeg fra 4+ til 3-. I tillegg synes jeg at det å stå og snakke om alle disse fagbegrepene er både kjedelig, og det virker litt dødt. Slik fremføringen er nå, vil folk i alle fall følge litt med. Forhåpentligvis.

“Min oppfatning av reklamen er at reklamen skal ha fram, hvordan lego liksom har uendeligt med muligheter for den lekne, og hvor kjekt det skal være. Jeg tror at reklamen klare dette ganske bra, ettersom den i alle fall fikk meg til å stoppe opp og se bedre etter.”

Nå har jeg også laget noen bilder på paint der jeg viser hvordan komposisjonen på bildet er.

image

Trekantede former med spissen opp, skal hvistnok gjøre bildet mer stødig, selv om jeg ikke tror dette er så veldig planlagt at det gjør noe. Bildet har nemlig også mange trekantede kanter som peker ned, som skal lage uro. Konklusjonen ble til at jeg trodde at disse formene var tilfeldige, og jeg heller konkluderte med at jeg synes det var rolige og fine bilder, som både er fine å se på, samtidig som de er underholdende.

 

image

Ingen kommentarer: